Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem

                                                                                    POLITYKA  BEZPIECZEŃSTWA PACJENTA

 

Przyjęcia i stosowanie poniższych zasad w Polityce Bezpieczeństwa Pacjenta ma na celu zapewnienie bezpiecznych standardów opieki oraz minimalizację ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych w naszej placówce. Dbamy o bezpieczeństwo, komfort i dobrostan pacjentów, jak również o profesjonalizm i odpowiedzialność personelu.

Polityka dotyczy wszystkich pracowników placówki, w tym personelu medycznego, administracyjnego oraz pomocniczego. Zasady obowiązują na terenie hospicjum oraz zakładów opieki długoterminowej funkcjonujących w ramach placówki.

Kierownictwo, promując kulturę jakości i bezpieczeństwa pacjenta oraz personelu wprowadza, a wszyscy pracownicy zobowiązani są do stosowania niniejszych zasad, określających sposób postępowania, prowadzący do zapobiegania wystąpienia zdarzeń niepożądanych.

W Samodzielnym Publicznym Zespole Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie:

  • Promuje się bezpieczeństwo pacjenta i personelu jako najwyższy priorytet;
  • Stwarza się warunki do kształtowania kultury jakości, która zapewnia:
    • swobodę zgłaszania zdarzeń niepożądanych, bez obawy o represje, -
    • swobodną komunikację między personelem medycznym oraz aktywne zaangażowanie w doskonalenie procesów,
    • współdziałanie, a nie współzawodnictwo personelu medycznego.
  • Regularnie szkoli się personel w zakresie jakości i bezpieczeństwa pacjenta, w tym w szczególności w zakresie identyfikacji, zgłaszania i zapobiegania zdarzeniom niepożądanym;
  • Stosuje się system zarządzania ryzykiem, który obejmuje identyfikację, ocenę, kontrolę i monitorowanie ryzyk związanych z opieką zdrowotną;
  • Wszystkie działania związane z opieką nad pacjentami są realizowane zgodnie ze standardowymi procedurami, które są regularnie przeglądane i aktualizowane, aby odzwierciedlać najnowsze wytyczne i najlepsze praktyki;
  • Tworzy się plany opieki dla każdego pacjenta, uwzględniającego jego stan zdrowia, potrzeby i preferencje;
  • Uwzględniania się potrzeby psychologiczne i duchowe dla pacjentów oraz, zapewniając wsparcie specjalistyczne;
  • Funkcjonują interdyscyplinarne zespoły terapeutyczne w celu kompleksowej opieki nad pacjentem;
  • Zapewnia się odpowiednie standardy higieny w celu zapobiegania zakażeniom i innym zdarzeniom niepożądanym spowodowanym niewłaściwym stanem sanitarno-epidemiologicznym;
  • Zapewnia się dbałość o prawidłowe gospodarowanie produktami leczniczymi celem uniknięcia ich niewłaściwego użycia;
  • Wykorzystuje się wyłącznie sprawny i nadzorowany sprzęt i urządzania, celem zminimalizowania ryzyka błędów;
  • Przestrzega się wymagań prawnych oraz standardów jakości wdrożonych w podmiocie.

Polityka Bezpieczeństwa Pacjenta ma na celu stworzenie środowiska, w którym Pacjenci mogą czuć się bezpieczni,
a personel medyczny działa w sposób efektywny i zgodny z wdrożonymi standardami jakości.

 

W załączniku znajduje się Polityka Bezpieczeństwa Pacjenta podpisany przez Dyrektora SPZZOD wraz z zarządzeniem.

Udostępniający: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Długoterminowej

Wytwarzający/odpowiadający: SPZZOD

Data wytworzenia: 2024-06-28

Wprowadzający: KATARZYNA ZIELIŃSKA

Data modyfikacji: 2024-08-26

Opublikował: KATARZYNA ZIELIŃSKA

Data publikacji: 2024-08-26